Aankomst in Zuid- Oost Azie - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ronald Keuning - WaarBenJij.nu Aankomst in Zuid- Oost Azie - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Ronald Keuning - WaarBenJij.nu

Aankomst in Zuid- Oost Azie

Door: Ronald Keuning

Blijf op de hoogte en volg Ronald

26 Mei 2014 | Thailand, Chiang Mai

Ik krijg veel vragen hoe het is, dus met mijn blog zal ik alle vragen beantwoorden. Ik probeer het op mijn blog kort te houden, maar ik heb overal wifi dus je kan me altijd bereiken op whatsapp.

De aankomst ging goed, vliegen was prima en er stond al een taxi voor me klaar. Het hostel waar de taxi me heen bracht was prima, ik vond het super raar om alleen te zijn op het begin, maar leerde hier zo snel nieuwe mensen kennen!
De eerste dag relax aan gedaan, met 2 andere Nederlanders wezen zwemmen want ik was kapot van de vlucht, maar savonds toch maar naar Ko San Road geweest met 2 Engelsen, super lachen! Schorpioen gegeten en 1 groot feest! Helaas wel een beetje erg laat geworden en ik moest sochtens om 9 uur klaar staan voor een tempeltour, bleek een slecht idee.

Tempeltour was echter erg gaaf, veel van Bangkok gezien in een rondvaart, en hierbij ook de echte slechte delen.

Hier na heb ik een nachttrein geboekt, want Bangkok trok me niet zo erg, en iedereen bleef zeggen dat ik naar Chiang Mai moest gaan. De trein was vertraagd, duurde 20 uur ipv 14. Maar daar door kon ik lekker slapen, en ik heb toch alle tijd. Op de trein een Duitser en een Nederlander leren kennen waarmee ik een paar dagen ga op trekken.

Savonds moesten er natuurlijk de stad even ontdekken. Hier heb ik Rene (vriend uit Nederland) en wat bekende Australiers van Bangkok weer gezien. Er is helaas een tijdklok hier in Thailand om 10 uur omdat er problemen zijn met de regering (zoals iedereen wel hoort). Dus sloot alles erg vroeg, gelukkig hadden we toen een vrij grote groep backpackers van overal uit de wereld waarmee we een feestje hebben gebouwd in een zwembad van een hostel. Hierdoor nog een leuke avond gehad.

Naar een tijdje gingen we terug maat we hadden toch nog zin in een biertje, gevraagd aan de tuk tuk chauffeur (tuk tuk is doodsaanjagend! rood licht, snelheid, inhalen overal het maakt allemaal niets uit) en die had een vriend die nog wat had. Ergens uit een koeltank werd onder de vis en groente nog wat weggehaald, heerlijk hoe dat gaat hier.

In Chiang Mai hebben we de volgende dag scooters gehuurd. Lijkt alsof je elk moment je einde gaat bereiken op het begin hier! Maar naar een paar minuten merk je dat iedereen erg goed op elkaar let, maar dat er gewoon geen regels zijn. Zette mijn scooter nog per ongeluk voor een leger humvee die op de rem moest. Met de scooters zijn we naar een tempel gereden boven op de berg, super goeie weg en erg leuk om te doen!

Ik ben net terug van een Jungletrekking, 2 dagen lang veel gelopen in de jungle. Hierbij hebben we nog olifant gerede en geraft, echt 2 super mooie dagen, het is hier zo mooi! Savonds geslapen in een klein bamboo hutje in een dorpje op de berg met 150 inwoners. Als je hier heen gaat moet je dat een keer doen! Maar je hoort meer lawaai dan in de stad, honden die blaffen, kikkers, krekels, alles was er, maar erg gaaf om daar een keer tussen te slapen!

Al met al vermaak ik me zeker heel goed hier! Ik heb geprobeerd het kort te houden maar dat lukt niet echt.

  • 26 Mei 2014 - 12:04

    Cornell En Marga:

    hej ronald.
    mooi om wat over je belevenissen te lezen . ik zeg het nog maar wen keer, geniet van al het moois wat je tegenkomt. blijf vooral schrijven.
    liefs uut thaisn

  • 26 Mei 2014 - 18:48

    Chris:

    Wat leuk dat je Rene hebt ontmoet, hebben jullie dat afgesproken of was dat toeval. Gaan jullie nu samen wat met elkaar optrekken?

  • 27 Mei 2014 - 07:48

    Ronald Keuning:

    Hij is iets verder als ik in zijn reis, dus ga straks achter en aan waarschijnlijk, ik ben nu nog in Thailand en hij in Laos. Als ik hier na naar Laos ga zoek ik hem weer op

  • 27 Mei 2014 - 13:23

    Juul:

    leuk om te lezen dat je het zo goed hebt!!! geniet ervan<3

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Chiang Mai

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

24 November 2014

Himalayas! Gokyo en mount everest( Nepal)

26 Oktober 2014

Maleisië en Myanmar(Birma)

27 September 2014

(weer) Thailand en Vietnam

05 Augustus 2014

Cambodja en Vietnam

18 Juni 2014

Door Laos heen
Ronald

Actief sinds 15 Mei 2014
Verslag gelezen: 306
Totaal aantal bezoekers 5348

Voorgaande reizen:

15 Mei 2014 - 31 December 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: